SICC I

Wtorek, 30 czerwca 2015 · dodano: 08.07.2015 | Komentarze 0

Tourek de France

Sobota, 27 czerwca 2015 · dodano: 28.06.2015 | Komentarze 7

Pierwsza, w miarę długa trasa w nowym miejscu. Dawno nie jeździłem większych dystansów dlatego darowałem sobie, w miarę możliwości, szybsze tempo, oraz odpuściłem trasę ponad 300km.Obrałem kierunek południowy, żeby jak najszybciej znaleźć się we Francji. Chciałem przekonać się jak wyglądają tam sprawy z perspektywy siodełka.
Początek jazdy to mozolne przedzieranie się przez gąszcz uliczek, skrzyżowań równorzędnych po nie zawsze dobrej nawierzchni. Na domiar złego jazda lekko pod górę. Już na początku miałem dość. W ciągu godziny udało mi się przejechać zaledwie 20km.

No, ale koszulka zobowiązuje ;-) Chociaż wybrałem chyba zbyt obcisłą, bo nie zwisała na mnie jak flak jak gdzieś widziałem u kogoś na fotografii ;-D
Do kreślenia śladu użyłem broutera. Tylko raz się nie sprawdził kierując mnie gdzieś na granicy na gównianą, dosłownie i w przenośni, drogę.

Przebiegała obok pastwisk i była upstrzona krowim plackami. Musiałem znacznie zwolnić, żeby rozbrygi nie przykleiły mi się do pleców. Na końcu przeprawy oczyściłem rower patykiem i ruszyłem w dalszą drogę.
Francja okazała się inną bajka rowerową niż Walonia. Lepsze asfalty, w większości bardzo dobrze utrzymane DDR i większa kultura kierowców.

Po jakimś czasie zajeżdżam do Maubeuge. Miasteczko wygląda ciekawie. Kiedyś było twierdzą, sta mnóstwo pozostałości fortyfikacji. Będę musiał nawiedzić je z rodziną.

Dalej kieruję się na Valenciennes.

W Bavay część mojej trasy pokrywa się z przebiegiem tegorocznego TdF, jakieś całe 800 metrów ;-) Płasko nie jest, trasa jest w części upstrzona znienawidzonymi przeze mnie hopkami.

Krajobraz urozmaicają różnej maści bunkry, których mijam sporo po drodze.

Przejazd przez Valenciennes w dużej mierze po DDR, która będzie mi towarzyszyć na sporej części trasy do Roubaix.

Na zdjęciu powyżej to nie pas awaryjny, ale DDR. Co jakiś czas była oznaczona, a wszystkie przejazdy pomalowane w zieloną szachownicę. Po drodze robię postój. Smaruję się kremem z filtrem, bo słońce zaczyna dopiekać. Zamiast 21 na termometrach pokazuje się 27 stopni.

Bez żadnych przygód dojeżdżam do Roubaix. Niestety nie jest mi dane wjechać na Velodrom, bo trwa tam jakiś zlot i o wjechaniu, choćby na minutę, nie ma mowy. Chcą mnie kasować za wstęp za bliżej nieokreśloną ilość Euro. Pozostaje mi tylko zrobić kilka fotek zza płota.

Wjazd na Velodrom.

Nowy Velodrom.

Stary Velodrom widziany zza płota.

W międzyczasie robię sobie przerwę w alei, którą pro dojeżdżają do mety na Velodromie.

Droga powrotna do bazy po niemal najkrótszej linii z zahaczeniem o Tournai. Trochę czasu zmarudziłem na uliczkach tego uroczego miasta.

Tempo jazdy obniżyło mi też zdarzenie z podnoszącym się mostem przez który musiałem szukać objazdu.

A oto "sprawca" całego zamieszania.

Końcówka to monotonna jazda o suchym pysku. Na drogę zabrałem 2,5 litra płynów i nie wystarczyło do końca.
Na przyszły weekend planuję "górskie" zmagania w Fumay. Całkiem fajne tereny tylko 100km od bazy.

Atak na Panoramę

Sobota, 6 czerwca 2015 · dodano: 06.06.2015 | Komentarze 7

Nie do końca udany, mogło być lepiej, ale na dojeździe było kilka segmentów, które ciężko było mi odpuścić. Zwłaszcza ten na DK10 w stronę Szczecina, gdzie Michuss pędził ze średnią niemal 33km/h.
Mimo wszystko udało mi się na segmencie do Panoramy załapać do "Top 10" - jestem pośród kosów ;-D Reszta drogi to po prostu kręcenie km, choć muszę przyznać, że odcinek DK 31 i DW 122 są całkiem urokliwe. Docelowo trasa miała liczyć ponad 190km, ale na około 80km jazdy miałem już trochę dość. Formy brak, dlatego skorzystałem z okazji i skróciłem przejazd w Baniach kierując się przez Pyrzyce prosto do bazy.

Pobudka o 04:00. Chciałem w miarę wcześnie pojawić się na podjeździe do Panoramy, żeby uniknąć zwiększonego ruchu samochodowego. Podgrzałem sobie na patelni pół paczki makaronu, który ugotowałem dzień wcześniej i mimo protestów żołądka zjadłem wszystko:-) Ociągałem się z wyjazdem czekając na ocieplenie, w końcu ok. 05:30 wyruszyłem. Po drodze przejechałem przez miasto, bo gdzieś tam czekał na mnie legendarny stargardzki KOM, całe 100m sprintu pod 1% hopkę. Drugi segment czekał na kładce nad S-10, tu juz ok. 200m i grubo ponad 3%. Mimo napinki nie udało się zdobyć KOM-a, STRAVA nie zaliczyła ;-D. Wjeżdżając na DK10 skojarzyłem, że gdzieś tutaj też jest jakiś segment, na którym Michuss pędził ze średnią niemal 33km/h. Podjąłem rękawicę i mimo, że wystartowałem kilkaset metrów za późno udało się zrobić dobry wynik. Na światłach w Płoni byłem już tak styrany, że chciałem sobie odpuścić danie główne. Zajechałem jednak na Shella, odsapnąłem i przy okazji chciałem wypić espresso, bo mulił mnie żołądek po opchaniu się makaronem. Espresso nie było, ale dałem radę. Zabrałem kubek kiedy maszyna dolewała wodę do ekstraktu. Smak to miało podły, ale pomogło.
Za jakiś czas dojechałem w końcu do świateł przed skrętem do Panoramy. Żeby jakoś zwiększyć szanse na pierwszą dziesiątkę odchudziłem Szaraka, picie miałem tylko w jednym bidonie. Resztę miałem rozrobić później z prochów, które wiozłem w kieszonce. Nie wziąłem torby podsiodłowej, przedniej lampki, a przed atakiem zdjąłem rękawki i kamizelkę odblaskową, żeby się nie przegrzać. Byłem prawie gotowy ;-)

Zielone światło i naprzód. Początek jest łatwy, bo płaski. Jednak kiedy zaczyna się robić stromiej dostaję w twarz halnym. Na dokładkę jest duży ruch i auta spychają mnie do krawężnika, gdzie jest sporo poprzecznych nierówności. Cały czas jadę na siedząco, stawanie w moim przypadku nigdy nie pomagało na podjazdach. Po kilku minutach dojeżdżam dość styrany do ronda. Chwila na odspanięcie i zjeżdżam.
Dalsza droga prowadzi do Gryfina, jednak dojeżdżam tam przez Radziszewo i Gardno. Wcześniej zajeżdżam do sklepu, kupuję wodę, rozrabiam izotonik i smaruję się kremem z filtrem. Pan z Żabki mówi, że dobrze zrobiłem, bo ma dzisiaj grzać.

Za Gryfinem zaczynam słabnąć. rak regularnego jeżdżenia źle wpływa na formę. Decyduję się skrócić trasę. Przed Widuchową dokonuję przeliczeń trasy.

Wcześniej na trasie dojeżdżam do jakiegoś bikera licząc, że może trochę powiozę mu się na kole. Ma spore gabaryty, była sznsa na skuteczna ochronę, ale nadzieje były płonne. Jak już go dogoniłem to skręcił w kierunku Bani.

Po jakimś czasie zjechałem z DK31 na DW122. Początek nie był najlepszy, trafiły się dwie sekcje bruku i gorszy asfalt, ale większość trasy to asfalt prima sort ;-) W jednej z wiosek przymusowy postój przy zamkniętym szlabanie wykorzystałem do zmniejszenia ciśnienia w pęcherzu.

W Baniach kolejny postój pod sklepem. Napoiłem się sokiem pomidorowym o dosmarowałem ciało kremem. Jazda pod wiatr trochę mnie wymęczyła, ale krótka przerwa w cieniu dała sporo wytchnienia.

Smarując nogi doszedłem do wniosku, że moje owłosienie mogłoby dać mi statut honorowego członka klubu kolarskiego "Włochate Giry".

Końcówka od Pyrzyc upłynęła na jeździe w spokojnym tempie. Zaczęło mnie ssać z głodu, a nie chciałem już zapychać się batonami. Przy okazji nie mogłem pojąć jak niektórym mogą przeszkadzać przydrożne drzewa, dają tak kojący cień ;-)

Zaskoczeniem była awaria dętki niecałe 2km przed domem. Zbyt mocno dokręciłem nakrętkę na gwincie zaworu i dętka poddała się tuż u jego nasady. Po 15 min i 180 machnięciach pompką w końcu dokulałem się do domu.

Niedźwiedź

Czwartek, 4 czerwca 2015 · dodano: 04.06.2015 | Komentarze 0

Z braku laku dobre i te kilka km :-(

Jak ta "czerwona fala" na Szczecińskiej i " święte krowy" na DDR pomiędzy Stargardem i Jęczydołem zabijają średnią ;-)
A tak w ogóle to w sumie cud, że wyszedłem cało z jazdy na tym odcinku DDR. Przypomniałem sobie dlaczego można tam jeździć tylko wcześnie rano. Wiatr NE skutecznie hamował moje zapędy w drodze powrotnej.

Kategoria koła niedzielne

Rundka z Oskarem

Niedziela, 31 maja 2015 · dodano: 31.05.2015 | Komentarze 0

Od razu po Tour de Miedwie wyjechałem na krótką jazdę z Oskarem. Obraliśmy kierunek na Koszewo, żeby w drodze powrotnej mieć wiatr w plecy. Szybko osłabłem i najczęściej oglądałem plecy Oskara. Na byle podjeździe wyglądało to tak:

Całą droge powrotną zbierałem się, żeby zrewanżować mu się na podjeździe. Udało się, choć zaatakowałem z zaskoczenia i straciłem resztki sił. Końcówkę jechałem już potulnie na kole.

Tour de Miedwie plusik

Niedziela, 31 maja 2015 · dodano: 31.05.2015 | Komentarze 1

Łyknąłem dzisiaj antybiotyk ostatni raz i wyruszyłem na objazd Miedwia. Wiało dość mocno, ale strategia doboru trasy i kierunku była strzałem w dziesiątkę. Szkoda tylko, że mocy brak ;-)
Zarośla z prawej strony na "starej" DK3 dość skutecznie osłaniały przed wiatrem.

Wyjeżdżając z Pyrzyc zadzwoniłem do Oskara, żeby już się szykował na rundę. Widok flag łopoczących na korzystnym wietrze podziała motywująco. Bez problemu dało się jechać 30km/h i więcej.

Po drodze rozmyślałem o przegranym rowerowo maju. Z użalania się nad sobą wyrwał mnie machający w moja stronę kolega rowerzysta - Struś, który wybrał się na Tour de Miedwie w wersji mega.

Kategoria koła niedzielne, TdM

Test "Miśków"

Niedziela, 24 maja 2015 · dodano: 29.05.2015 | Komentarze 2

Świetnie niosą i nie ustępują komfortem Conti. Większą szybkość zawdzięczam chyba dwóm paskom na każdej z opon ;-)

A tak prezentuje się Szarak z nowymi oponami, obręczami i częścią szprych oraz nypli. Nowe, czego nie widać to łożyska tylnej piasty oraz jej oś.

Rundka z Oskarem

Niedziela, 24 maja 2015 · dodano: 29.05.2015 | Komentarze 2

Trochę dziwnie się czułem widząc, jak ktoś inny porusza się na Speederze. Tyle przeżylismy razem, ech... Ale za to wrócił do mnie Trek :-D

Serwisowo

Sobota, 23 maja 2015 · dodano: 29.05.2015 | Komentarze 2

Przed wyjazdem.

W Lubniewicach, niestety nie było czasu na masaże ;-)

Ten wlókł się tylko 20km/h, żadnego pożytku z niego.

Rynek w Skwierzynie, przygotowania do ślubowania strażaków.

Most na Noteci w Santoku. W oddali czai sie podjazd dnia. Był bardzo przyjemny, szkoda, że asfalt raczej do niczego.

Wjazd do Gorzowa Wlkp, takie DDR to ja rozumiem ;-)

Po 2 ezo

Piątek, 22 maja 2015 · dodano: 22.05.2015 | Komentarze 0

Wycieczka do Szczecina po zakup dwóch łożysk Ezo do tylnej piasty. Przy okazji rozruszałem trochę mięśnie po wczorajszym sprawdzianie z w-f.