Sierpień, 2011

Stargard-Szczecin

Poniedziałek, 29 sierpnia 2011 · dodano: 30.08.2011 | Komentarze 0

Droga powrotna bez przeszkód. Pobudka wczesnym rankiem, tuż po godzinie czwartej. Początek jazdy w mroku dość wolno (ostrożnie). Później, kiedy się przejaśniło mogłem przyśpieszyć. Nowe ogumienie robi różnicę. Jeździe się o wiele lżej, a prędkość średnia znacznie wzrasta. Same pozytywy dla nowych opon.

Szczecin-Stargard

Piątek, 26 sierpnia 2011 · dodano: 26.08.2011 | Komentarze 0

Dzięki wspaniałomyślności szefa, który zwolnił mnie z obowiązków na weekend, wróciłem dzisiaj ze Szczecina do domu rowerem. Ruch był bardzo duży, a mocny wschodni wiatr skutecznie hamował moje zapędy do osiągnięcia dobrej średniej. Na rondach zostałem kilka razy otrąbiony, zbluzgany i niemalże rozjechany przez kierowców, którzy zjeżdżając z ronada z pasów innych niż zewnętrzny, wymuszali pierszeństwo i zajeżdżali mi drogę. Byłem bardzo wyrozumiały i nie odbiłem bloków na blacharce zadnego z aut. Byłem w tak dobrym nastroju z powodu wyjazdu do domu, że nic nie było mnie w stanie wkurzyć. Przez Trasę Zamkową, ul. Gdańską i Hangarową dotarłem do Zdrojów. Pojechałem obok Selgrosu i dalej ul. Pszenną i Dąbską żeby ominąć ul. Struga, która jest zbyt niebezpieczna dla rowerzysty. Wróciłem na trasę na skrzyżowaniu ul. Zwierzynieckej z Niedźwiedzią. Szosą Stargardzką i dwupasmówką dotarłem do Motańca, gdzie wskoczyłem na drogę rowerową, którą dotarłem do Stargardu. Ten odcinek pokonałem komfortowo. Nie musiałem już wznosić modłów do św. Krzysztofa o cudowne ocalenie, co czyniłem jadąć z duszą na ramieniu przez Szczecin aż do Motańca. W poniedziałek bardzo wczesnym rankiem droga powrotna. Muszę dotrzeć na miejsce około 06:30.

Szczecińska masakra

Czwartek, 25 sierpnia 2011 · dodano: 26.08.2011 | Komentarze 0

Z powodu wyjazdu służbowego do Szczecina rozłąka z rowerem trwała dość długo. Na szczęście dzięki zbiegowi okoliczności i zyczliwości kolegi "Błękitny G" został dostarczony do Szczecina w czwartek i jeszcze wieczorem wyruszyłem na pierwszą, dłuższą jazdę po wymianie części. Wyruszyłem z ul. Łukasińskiego w kierunku Podjuch przez ul. Europejską i Autostradę Poznańską. Jechało się wyśmienicie. Jeszcze w Stargardzie udało sie dopompować koła do minimalnego ciśnienia 7 barów.Dzięki temu rower świetnie jechał. Bez problemu mozna było jechać utzrymując tempo powyżej 30km/h. Bajka skończyła się kiedy jadąc przez Most Pionierów dojechałem ulicą Gdańską i Trasą zamkową do centrum. Zamiast rozkoszować się jazdą zaczęła się walka o przeżycie moje oraz opon i kół. Koleiny, dziury, przejazdy przez torowiska.... najgorzej było kiedy jechałem "niby drogą rowerową" wzdłuż ul. Wojska Polskiego. Kilka razy uderzyłem kołem w wybrzuszenie nawierzchni, bądź w poprzeczne zapadlisko. Nie było mowy o płynnej jeździe. Co prawda było juz po zmierzchu, kończyłem jazdę około 22:30, ale spodziewałem się ścieżek rowerowych znacznie lepszej jakości. Za jez. Głębokim zrezygnowałem i wróciłem do miejsca startu.

Po kuracji odchudzającej.

Czwartek, 18 sierpnia 2011 · dodano: 19.08.2011 | Komentarze 0

W końcu rower otrzymał nowe części i tym samym dobiegła końca kuracja odchudzająca. " Błękitny grom" stracił w sumie około 1400 gram i to czuć. Widelec nie współgra wcale z resztą, ale mam to gdzieś. Bardziej chodziło mi o wagę. Opony w czarno-niebieskim kolorze świetnie komponują się z ramą, trochę gorzej mają się moje opuszki palców. Mocując się z oponami przy zakładaniu ich na obręcz tak je poobcierałem, że chyba usnąłem linie papilarne. Palce bolą mnie do dziś. Muszę jednak przyznać, że opony są naprawdę świetne. W porównaniu z poprzednimi to istna bajka. Niosą jak marzenie. Problemem okazało się napompowanie kół do zalecanego ciśnienia. Producent opony sugeruje min 7 barów, jednak mój kompresor garażowy poddał się przy 5 barach. Wyruszyłem w miasto na objazd po stacjach benzynowych w poszukiwaniu, mocarnego, kompatybilnego kompresora. Niestety, odwiedziłem kilka miejsc, ale z dopompowania kół nic nie wyszło. Kompresory albo były za słabe, albo współgrały tylko z wentylami samochodowymi. Na nic zdał się mój reduktor Presta/AV. Efektem był spadek ciśnienia w oponach. Po powrocie do domu, nadludzkim wysiłkiem, przekraczając granice swojej wydolności, siły, czy też raczej upartości, korzystając z mojej podręcznej pompki dobiłem do 6,5 bara z tyłu i 6 z przodu. Z odciskami na dłoniach położyłem się spać z myślą, że po kilku dniach znowu pojadę do pracy rowerem. Niestety, rano wracając rowerem z piekarni nagle uszło powietrze z tylnego koła. Nie miałem czasu na wymianę. Po powrocie z pracy przyjrzałem się dętce. Najprawdopodobniej uszkodziłem ją łyżką mocując się z oponą. Dzisiaj zakładając opony postanowiłem obyć się bez łyżek. Powiem tylko tyle, że linie papilarne będą nieczytelne trochę dłużej. Problem z pompowaniem pozostał. Ostatni, ale tak naprawdę ostatni wydatek w tym roku to zakup porządnej pompki stacjonarnej.

lżej o 600 gram © 4gotten

Z Kasią-wiadomo gdzie.

Poniedziałek, 15 sierpnia 2011 · dodano: 15.08.2011 | Komentarze 0

Dzisiaj wybrałem się z kasią na przejażdżkę na jej ulubionej trasie-dookoła lotniska. Tempo bardzo spacerowe. Pogoda całkiem przyjemna. Po powrocie przygotowałem rower do montażu nowego widelca, zdemontowałem stary i ściągnąłem z niego bieżnię. Jutro powinien dotrzeć nowy, jest już w drodze.

Dokoła Miedwia

Niedziela, 14 sierpnia 2011 · dodano: 14.08.2011 | Komentarze 0

Poranna pobudka, porcja musli z sokie, spakowanie picia i batonów i na rowery. Obaj z Oskarem uruchomiliśmy Sport Trackera na telefonach i wyruszyliśmy. Ruch na 106 był niewielki, na "starej "DK3" tak samo, chociaż jechało się lepiej. Pas awaryjny był bardzo szeroki, bez trudu mogliśmy jechać obok siebie. Zrobiliśmy kilka postojów na "popas" i rozprostowanie kości. Sprawnie dojechaliśmy przez Kołbacz i Bielkowo do Kobylanki skąd drogą rowerową wrócilismy do domu. Na koniec drogi Oskar utarł mi nosa. Na ul. Niepodległości przyśpieszył. Próbowałem go wyprzedzić, ale szybko zeszła ze mnie para i mi odjechał. Cóż, starość nie radość.

Po okolicy.

Sobota, 13 sierpnia 2011 · dodano: 14.08.2011 | Komentarze 0

Przed południem wybrałem się z Oskarem na rower. Pojechaliśmy w kierunku Motańca. Po drodze złapał nas deszcz, na szczęście niewielki. Później pogoda była już tylko lepsza. W drodze postanowiliśmy, że jutro przejedziemy się dookoła Miedwia.

Etap płaski na deser.

Piątek, 5 sierpnia 2011 · dodano: 06.08.2011 | Komentarze 0

Przed powrotem do domu odbyłem jeszcze przejażdżkę po płaskim na trasie rozciagającej się od polkowic do Przemkowa. Było to przyjemne przeżycie. Lokalne drogi ze świetnym asfaltem, mały ruch i większość trasy przebiegająca w lesistym terenie dającym ochronę przed słońcem.

Wzgórza Dalkowskie w 2 częściach.

Środa, 3 sierpnia 2011 · dodano: 06.08.2011 | Komentarze 0

Ponowna wizyta na Dolnym Śąsku zaowocowała dość długą eskapadą po przeróżnych wzniesieniach Wzgórz Dalkowskich. Pierwszą część pokonałem na wschód od Buczyny, jadąć między innymi przez Jakubów, Grębocice, Obiszów, Grodowiec i Tarnowiec. Zjazdów i podjazdów było całkiem sporo. Niezbyt sprzyjający teren aby po prostu "kręcić" kolejne kilometry. Byłem dość zmęczony kiedy dotarłem na obiad do domu. Po szybkim strawieniu posiłku i nasmarowaniu łańcucha wyruszyłem z Oskarem i Michałem w kierunku Nowego Miasteczka. Oskar zaplanował świetna trasę, która omijała drogi z dużym natężeniem ruchu. Jedynie około 1 km przejechaliśmy wzdłuż DK 3, która przez całe wakacje jest niesamowicie zatłoczona. Trasa była trudna, sporo długich podjazdów, trochę jazdy po kostce brukowej (widelec karbonowy będzie zbawieniem). Oskar dyktował dość mocne tempo, byłem zmęczony po przedobiedniej trasie, ale nie narzekałem zbyt mocno. Do Nowego Miasteczka dotarlismy bez przeszkód, spałaszowaliśmy batony, chłopaki Marsy, a ja Knopersy i ruszylismy w drogę powrotną przez Niegosławice i Przemków. Znałem już wcześniej ten odcinek trasy i zawczasu zacząłem wyklinać na kostkę brukową, której jest tam całkiem sporo ( około 4 km) i to nienajlepszej jakości. Po pokonaniu koszmarnej nawierzchni myślałem już tylko o nowym widelcu, który chociaż częściowo ulży mojemu barkowi.

Wolny elektron

Poniedziałek, 1 sierpnia 2011 · dodano: 01.08.2011 | Komentarze 0

Dzisiaj nie miałem pomysłu na trasę do jazdy. Planowałem objechać Miedwie, ale podczas jazdy przez miasto postanowiłem jechać do Goleniowa. Zajechałem jeszcze do sklepu na os. Zachód po łatki. Po ostatniej jeździe moja rezerwowa dętka była niezałatana, a w dalszą trasę nie jeżdżę bez zabezpieczenia. Przed Żarowem zmieniłem zdanie i skręciłem do Grzędzic zaczynając chaotyczna jazdę po okolicy a'la wolny elektron. Przez Zieleniewo, Morzyczyn, Jęczydół i Bielkowo do Kobylanki. Później Reptowo, Niedźwiedź i Motaniec znowu do Kobylanki. Dalej Bielkowo, Kołbacz, Dębino, Stare Czarnowo, Żelewo. Znowu Bielkowo, Jęczydół i odwrotnie niż na początku dotarłem w okolice mojego osiedla. Do 100 km brakowało mi 11km, więc pojechałem jeszcze do Cargotec i zawróciłem do domu. Po powrocie dokonałem przeglądu ogumienia. O zgrozo, w tylnej oponie tkwiło 6 różnej wielkości kawałków szkła. Dwa rozcięcia są całkiem spore, mają około 4-5 mm. Koniecznie muszę zakupić drugi komplet. Mam juz na oku pewne opony Vittoria. Jazda udana, po drodze spotkałem wielu rowerzystów na rowerach wszelkiej maści. Wszyscy cieszą się chwilami dobrej pogody, nie wiadamo jak długo ona potrwa.