Ustawić bloki

Niedziela, 14 września 2014 · dodano: 14.09.2014 | Komentarze 0

Wyruszyłem dzisiaj z zamiarem ustawienia w butach nowych bloków. Po problemach z blokami na BBT jest to teraz dla mnie priorytet. Bloki od pedałów BTwin wylądowały na starych butach do szosówki, a na buty wyjściowe załozyłem Look Keo. Od razu lepiej się wpina i wypina. Żeby ulżyć kolanom i kostkom nowe bloki przesunąłem do tyłu względem butów i maksymalnie do wewnątrz. W połączeniu z obniżeniem siodełka stopy pracują teraz bardziej poziomo, a kolana "chodzą" bardziej w pionie, bez odchylania się na boki.
Na trasę wziąłem imbus, żeby po drodze dokonywać poprawek. MIałem jeżdzić na DDR pomiędzy osiedlem, a Cargotec, ale zew natury był silniejszy i wylądowałem ostatecznie w Motańcu.
Jazdę zacząłem bardzo ostrożnie, ale z każdym kilometrem przyśpieszałem. Prawe kolano się odzywało, ale to stara kontuzja, która nie ma nic wspólnego z BBT. Nowe bloki maja większy luz dlatego mogłem trochę ruszać stopami, żeby dopasować ustawienie butów w pedałach. Okazło się, że poprwaki ustawienia bloków nie są konieczne, choć po tak krótkim dystansie trudno obieltywnie stwierdzić czy jest już dobrze. We wtorek może uda się zrobić ponad 100km i wtedy zobaczymy.
Po wyjeździe za Tesco na DDR za miastem zacząłem się rozpędzać. Kolana ok jednak będę musiał poćwiczyć nogi, żeby ustabilizować stawy kolanowe. Muszę też poradzić się ortopedy, bo nie wiem czy przy jeździe nie powinienem używać do butów wkładek korygujących takich samych jak do chodzenia. Może pomogłoby to całkowicie zlikwidować problem z kolanami?